7 KROKÓW HIGIENY I BEZPIECZEŃSTWA W SALONIE FRYZJERSKIM
NOWA ORGANIZACJA – PRZYGOTOWANIE SALONU
ORGANIZACJA PRZESTRZENI SALONU:
- Zorganizuj na nowo stanowiska pracy, zachowaj co najmniej 1,5 - 2 m odstępu pomiędzy stanowiskami
- Z przestrzeni wspólnych usuń wszelkie zbędne przedmioty, tj. ulotki, foldery, gazety inne materiały reklamowe
- Jeśli chcesz zachować strefę poczekalni, upewnij się, że masz wystarczająco dużo miejsca
- W okresie podwyższonego zagrożenia epidemicznego zrezygnuj z serwowania kawy i herbaty. Korzystaj z
jednorazowych kubków oraz butelkowanej wody
ORGANIZACJA PRZEPŁYWU OSÓB:
- Rozłóż w czasie zaplanowane wizyty, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w salonie w tym samym czasie
- Dopasuj godziny otwarcia i zorganizuj rotację pracowników
- Skróć czas wizyty klientki do niezbędnego minimum
- Zorganizuj rotację pracowników udających się na przerwy do pomieszczenia dla pracowników
ORGANIZACJA USŁUG:
- Wyraźnie określ ogólny czas trwania usługi
- Możesz oferować konkretne usługi na krótsze wizyty lub podzielić dłuższe usługi na 2 wizyty
- Korzystaj z propozycji krótkich usług naszych marek
ORGANIZACJA NIEZBĘDNYCH MATERIAŁÓW:
- Zaopatrz siebie i swój zespół w niezbędne środki ochrony osobistej – maski lub przyłbice oraz jednorazowe
rękawiczki, ręczniki, peleryny i fartuchy
- Stosuj środki do dezynfekcji rąk, narzędzi, sprzętów oraz powierzchni płaskich z min 70% zawartością alkoholu
1 WITRYNA
- Zakomunikuj w witrynie obowiązujące zasady działania oraz higieny i bezpieczeństwa w salonie fryzjerskim
- Informuj o zasadach higieny od wejścia
- Rozwieś w widocznych miejscach plakaty dla klientów promujące mycie dłoni i zachowanie dystansu fizycznego w salonie. Umieść je również na drzwiach i witrynie
- Dbaj o czystość strefy wejścia regularnie ją dezynfekując. Zapewnij żel do dezynfekcji rąk zaraz przy wejściu
2 STREFA RECEPCJI
- Wyposaż swój zespół w niezbędne środki ochrony osobistej, pamiętaj o częstej dezynfekcji przestrzeni w strefie recepcji
- Potwierdzaj wszystkie wizyty w przeddzień. Przypominaj klientkom telefoniczne żeby przyszły na wizytę w masce i rękawiczkach
- Dezynfekuj telefon i klawiaturę po każdym użyciu
- Poproś klienta, aby samodzielnie powiesił płaszcz, odłożył parasol itp. w miejsce do tego przeznaczone
- Zrezygnuj z poczekalni, planuj pracę tak aby klientki nie musiały czekać
- Zrezygnuj z podawania kawy i herbaty. Korzystaj z jednorazowych kubków oraz butelkowanej wody
3 STREFA DIAGNOZY
- Jeśli to możliwe diagnozuj klientki online
- Jeśli musisz zdiagnozować klientkę osobiście pamiętaj aby stać za klientką, unikając niepotrzebnego kontaktu bezpośredniego
- Usuń wszystkie przedmioty, których można łatwo dotykać, takie jak czasopisma, tablet, materiały wydrukowane
- Dezynfekuj przed i po diagnozie wszystkie narzędzia których używałeś/aś – kamera, fotele oraz wszystkie przedmioty których dotykała klientka
4 MYJNIA
- Umyj ręce przed użyciem produktów technicznych
- W przypadku produktów dawkowanych takich jak szampon, odżywka, maska, po każdym otwarciu opakowania wewnętrznego należy je wyczyścić i zdezynfekować
- Dezynfekuj wszystkie używane narzędzia wielorazowe
- Używaj jednorazowych ręczników kiedy tylko to możliwe
- Dezynfekuj myjnię po każdym użyciu
5 STRZYŻENIE I KOLORYZACJA
- Noś zawsze maskę lub przyłbicę oraz rękawiczki jednorazowe oraz często dezynfekuj ręce
- Używaj jednorazowych peleryn oraz ręczników
- Wszystkie narzędzia wielorazowe np. grzebienie, szczotki, klipsy, lokówki, prostownice, suszarki, nożyczki itp. Dezynfekuj narzędzia po każdej klientce
- Dezynfekuj miejsce pracy po każdej klientce –
fotel, konsola, lustro
- Poproś klientkę o nieużywanie telefonu podczas wizyty
6 STREFA ODSPRZEDAŻY
- Pamiętaj aby zachować czyste, zdezynfekowane półki
- Regularnie dezynfekuj produkty na półkach
- Poproś i informuj klientów, aby nie dotykali produktów, może to zrobić tylko fryzjer, który sprzedaje produkty.
- Usuń testery. Warto mieć wizualne instrukcje stosowania produktu i jego korzystnego działania dla klienta
7 CHECK OUT
- Poproś o płatność w sposób bezkontaktowy lub za pomocą karty kredytowej.
- Zdezynfekuj klawiaturę terminala do płatności za pomocą chusteczki dezynfekującej.
- Jeśli klient może zapłacić tylko gotówką, poproś by położył pieniądze na przeznaczonym do tego naczyniu np. tacce