7 KROKÓW HIGIENY I BEZPIECZEŃSTWA W SALONIE FRYZJERSKIM

NOWA ORGANIZACJA – PRZYGOTOWANIE SALONU

ORGANIZACJA PRZESTRZENI SALONU:
- Zorganizuj na nowo stanowiska pracy, zachowaj co najmniej 1,5 - 2 m odstępu pomiędzy stanowiskami
- Z przestrzeni wspólnych usuń wszelkie zbędne przedmioty, tj. ulotki, foldery, gazety inne materiały reklamowe
- Jeśli chcesz zachować strefę poczekalni, upewnij się, że masz wystarczająco dużo miejsca
- W okresie podwyższonego zagrożenia epidemicznego zrezygnuj z serwowania kawy i herbaty. Korzystaj z
jednorazowych kubków oraz butelkowanej wody
ORGANIZACJA PRZEPŁYWU OSÓB:
- Rozłóż w czasie zaplanowane wizyty, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w salonie w tym samym czasie
- Dopasuj godziny otwarcia i zorganizuj rotację pracowników
- Skróć czas wizyty klientki do niezbędnego minimum
- Zorganizuj rotację pracowników udających się na przerwy do pomieszczenia dla pracowników
ORGANIZACJA USŁUG:
- Wyraźnie określ ogólny czas trwania usługi
- Możesz oferować konkretne usługi na krótsze wizyty lub podzielić dłuższe usługi na 2 wizyty
- Korzystaj z propozycji krótkich usług naszych marek
ORGANIZACJA NIEZBĘDNYCH MATERIAŁÓW:
- Zaopatrz siebie i swój zespół w niezbędne środki ochrony osobistej – maski lub przyłbice oraz jednorazowe
rękawiczki, ręczniki, peleryny i fartuchy
- Stosuj środki do dezynfekcji rąk, narzędzi, sprzętów oraz powierzchni płaskich z min 70% zawartością alkoholu

 

1 WITRYNA

- Zakomunikuj w witrynie obowiązujące zasady działania oraz higieny i bezpieczeństwa w salonie fryzjerskim

- Informuj o zasadach higieny od wejścia

- Rozwieś w widocznych miejscach plakaty dla klientów promujące mycie dłoni i zachowanie dystansu fizycznego w salonie. Umieść je również na drzwiach i witrynie
- Dbaj o czystość strefy wejścia regularnie ją dezynfekując. Zapewnij żel do dezynfekcji rąk zaraz przy wejściu

2 STREFA RECEPCJI

- Wyposaż swój zespół w niezbędne środki ochrony osobistej, pamiętaj o częstej dezynfekcji przestrzeni w strefie recepcji
- Potwierdzaj wszystkie wizyty w przeddzień. Przypominaj klientkom telefoniczne żeby przyszły na wizytę w masce i rękawiczkach
- Dezynfekuj telefon i klawiaturę po każdym użyciu
- Poproś klienta, aby samodzielnie powiesił płaszcz, odłożył parasol itp. w miejsce do tego przeznaczone
- Zrezygnuj z poczekalni, planuj pracę tak aby klientki nie musiały czekać
- Zrezygnuj z podawania kawy i herbaty. Korzystaj z jednorazowych kubków oraz butelkowanej wody

3 STREFA DIAGNOZY

- Jeśli to możliwe diagnozuj klientki online

- Jeśli musisz zdiagnozować klientkę osobiście pamiętaj aby stać za klientką, unikając niepotrzebnego kontaktu bezpośredniego

- Usuń wszystkie przedmioty, których można łatwo dotykać, takie jak czasopisma, tablet, materiały wydrukowane

- Dezynfekuj przed i po diagnozie wszystkie narzędzia których używałeś/aś – kamera, fotele oraz wszystkie przedmioty których dotykała klientka

4 MYJNIA

- Umyj ręce przed użyciem produktów technicznych

- W przypadku produktów dawkowanych takich jak szampon, odżywka, maska, po każdym otwarciu opakowania wewnętrznego należy je wyczyścić i zdezynfekować

- Dezynfekuj wszystkie używane narzędzia wielorazowe

- Używaj jednorazowych ręczników kiedy tylko to możliwe

- Dezynfekuj myjnię po każdym użyciu

5 STRZYŻENIE I KOLORYZACJA

- Noś zawsze maskę lub przyłbicę oraz rękawiczki jednorazowe oraz często dezynfekuj ręce

- Używaj jednorazowych peleryn oraz ręczników

- Wszystkie narzędzia wielorazowe np. grzebienie, szczotki, klipsy, lokówki, prostownice, suszarki, nożyczki itp. Dezynfekuj narzędzia po każdej klientce

- Dezynfekuj miejsce pracy po każdej klientce –
fotel, konsola, lustro

- Poproś klientkę o nieużywanie telefonu podczas wizyty

6 STREFA ODSPRZEDAŻY

- Pamiętaj aby zachować czyste, zdezynfekowane półki

- Regularnie dezynfekuj produkty na półkach

- Poproś i informuj klientów, aby nie dotykali produktów, może to zrobić tylko fryzjer, który sprzedaje produkty.

- Usuń testery. Warto mieć wizualne instrukcje stosowania produktu i jego korzystnego działania dla klienta

7 CHECK OUT

- Poproś o płatność w sposób bezkontaktowy lub za pomocą karty kredytowej.

- Zdezynfekuj klawiaturę terminala do płatności za pomocą chusteczki dezynfekującej.

- Jeśli klient może zapłacić tylko gotówką, poproś by położył pieniądze na przeznaczonym do tego naczyniu np. tacce